Radnici “Sunčanog Hvara”, barem prema onome što su pisali izvršnom direktoru ORCO grupe Jean-Françoisu Ottu, i dalje rade pod torturom menadžera Ivana Safundžića koji vodi hotele “Rivu”, “Adrianu” i “Amforu”.
Oni tvrde da se Safundžić ponaša kao da je vlasnik njihovih života i da ih svakodnevno zakida u njihovim radničkim pravima.
Navodno je u tvrtku zaposlio cijelu svoju obitelj, osim malodobne djece, a jedna od članica obitelji konobarima prazni novčanike i oduzima im napojnice.
– Je li Vam poznato da Ivan vodi kadrovsku politiku u “Sunčanom Hvaru” i na sva rukovodeća mjesta u hotelima postavlja svoje polupismene i nestručne poslušnike. Zašto zbog njega i terora koji provodi nad radnicima naša djeca sa završenim školama moraju napustiti otok i tražiti posao u Zagrebu, Splitu i drugim gradovima – pitali su radnici Otta.
Također su se požalili da u hotelima nedostaje sobarica, čistačica, kuhinjskog osoblja i drugih radnika, zbog čega opada kvaliteta usluga, pa tako svaka sobarica, primjerice, čisti 20 soba i radi druge poslove u hotelu.
Zbog iscrpljenosti prisiljene su ići na bolovanje, dok sezonci hotele nerijetko napuštaju samo nakon nekoliko dana rada.
Smijenite Safundžića
– Sindikat i Radničko vijeće, nisu se dovoljno zauzeli da riješe probleme, pa stoga pozivamo Vas, gospodine Ott, da uklonite Ivana Safundžića iz “Sunčanog Hvara”, jer ćemo, ako se ništa ne poduzme, uz pomoć ili bez pomoći Sindikata, sami organizirati štrajk usred turističke sezone, kad u hotelima bude najviše gostiju – zaprijetili su hvarski hotelijeri, a Ott im je na sve to odgovorio:
– Doveli smo i novi tim koji će vam pružiti podršku u razvoju punog potencijala “Sunčanog Hvara”, u suočavanju s novim izazovima i podizanju operativnog poslovanja na višu razinu.
Neke od njih poznajete, budući da već određeno vrijeme pridonose poslovanju tvrtke, pri tomu osobito mislim na Mariju Hrebac i Ivana Safundžića, koji su odigrali vodeću ulogu u našoj kompaniji u protekloj godini. Htio bih im izraziti svoju snažnu podršku i zahvalnost, te im posebno čestitati na njihovu angažmanu u predanosti i ostvarenju uspjeha.
Dakle, Ott se igra gluhog telefona, kao da nije ni čuo vapaje radnika i dalje navodi:
“Kako bismo postigli cilj, uvedeni su novi standardi operativnih procedura koje ćemo provoditi u svakodnevnom poslovanju i s kojima su upoznati svi naši zaposlenici. Njihova primjena će se nadzirati redovitim provjerama kvalitete u svim našim objektima tijekom ljeta uz pomoć tzv. tajnih klijenata koje ćemo poslati u sve naše hotele, restorane i barove.”
– Radničko vijeće zatražilo je sastanak sa članovima i predsjednicom NO Marijom Hrebac, a u ime Sindikata nazočili su mu Lovre Raffanelli i Tomislav Dujmović. Predsjednica je istaknula da radnici imaju pravo prigovora, ali da anonimne prijave nisu mjerodavne.
Unatoč tome, imenovana je opunomoćenica za zaštitu dostojanstva radnika Blaženka Tomičić, koja će prikupiti sve njihove pritužbe da bi ih se nakon toga i provjerilo. Sada je taj postupak u tijeku – kazao je Andrija Mlinac, predsjednik Radničkog vijeća.
Rezignirani radnici i tu su novinu dobro prihvatili premda se ne nadaju velikim pomacima. Oni će svoje prigovore opunomoćenici moći izjaviti i anonimno, što je ipak jedan korak naprijed, jer su se do sada u strahu od otkaza bojali potpisati bilo što protiv svojih nadređenih.
Menadžer Ivan Safundžić nije želio komentirati anonimne prijave na svoj račun, međutim, mi smo inzistirali da se o ovom slučaju očituje barem Uprava najveće hotelske kuće na Otoku sunca.
Safundžić bez komentara
– Zaposlenici su najvažniji resurs, stoga su njihova prava i zadovoljstvo za Upravu od prioritetnog značenja, što se demonstrira ispunjavanjem svih obveza prema našim radnicima.
Uprava je otvorena za komunikaciju sa svojim zaposlenicima bez iznimke i s jednakom pažnjom pristupa svim njihovim upitima, komentarima, pa i pritužbama, neovisno o tome radi li se o osnovanim i argumentiranim ili pak o anonimnim i zlonamjernim optužbama.
Unutar tvrtke postoji opunomoćenica za rješavanje pritužbi vezanih uz zaštitu dostojanstva radnika, te se svaka pritužba ozbiljno razmatra i na nju adekvatno reagira – poručili su iz Službe za odnose s javnošću “Sunčanog Hvara”.
Također su se požalili da u hotelima nedostaje sobarica, čistačica, kuhinjskog osoblja i drugih radnika, zbog čega opada kvaliteta usluga, pa tako svaka sobarica, primjerice, čisti 20 soba i radi druge poslove u hotelu.
Zbog iscrpljenosti prisiljene su ići na bolovanje, dok sezonci hotele nerijetko napuštaju samo nakon nekoliko dana rada.
Smijenite Safundžića
– Sindikat i Radničko vijeće, nisu se dovoljno zauzeli da riješe probleme, pa stoga pozivamo Vas, gospodine Ott, da uklonite Ivana Safundžića iz “Sunčanog Hvara”, jer ćemo, ako se ništa ne poduzme, uz pomoć ili bez pomoći Sindikata, sami organizirati štrajk usred turističke sezone, kad u hotelima bude najviše gostiju – zaprijetili su hvarski hotelijeri, a Ott im je na sve to odgovorio:
– Doveli smo i novi tim koji će vam pružiti podršku u razvoju punog potencijala “Sunčanog Hvara”, u suočavanju s novim izazovima i podizanju operativnog poslovanja na višu razinu.
Neke od njih poznajete, budući da već određeno vrijeme pridonose poslovanju tvrtke, pri tomu osobito mislim na Mariju Hrebac i Ivana Safundžića, koji su odigrali vodeću ulogu u našoj kompaniji u protekloj godini. Htio bih im izraziti svoju snažnu podršku i zahvalnost, te im posebno čestitati na njihovu angažmanu u predanosti i ostvarenju uspjeha.
Dakle, Ott se igra gluhog telefona, kao da nije ni čuo vapaje radnika i dalje navodi:
“Kako bismo postigli cilj, uvedeni su novi standardi operativnih procedura koje ćemo provoditi u svakodnevnom poslovanju i s kojima su upoznati svi naši zaposlenici. Njihova primjena će se nadzirati redovitim provjerama kvalitete u svim našim objektima tijekom ljeta uz pomoć tzv. tajnih klijenata koje ćemo poslati u sve naše hotele, restorane i barove.”
– Radničko vijeće zatražilo je sastanak sa članovima i predsjednicom NO Marijom Hrebac, a u ime Sindikata nazočili su mu Lovre Raffanelli i Tomislav Dujmović. Predsjednica je istaknula da radnici imaju pravo prigovora, ali da anonimne prijave nisu mjerodavne.
Unatoč tome, imenovana je opunomoćenica za zaštitu dostojanstva radnika Blaženka Tomičić, koja će prikupiti sve njihove pritužbe da bi ih se nakon toga i provjerilo. Sada je taj postupak u tijeku – kazao je Andrija Mlinac, predsjednik Radničkog vijeća.
Rezignirani radnici i tu su novinu dobro prihvatili premda se ne nadaju velikim pomacima. Oni će svoje prigovore opunomoćenici moći izjaviti i anonimno, što je ipak jedan korak naprijed, jer su se do sada u strahu od otkaza bojali potpisati bilo što protiv svojih nadređenih.
Menadžer Ivan Safundžić nije želio komentirati anonimne prijave na svoj račun, međutim, mi smo inzistirali da se o ovom slučaju očituje barem Uprava najveće hotelske kuće na Otoku sunca.
Safundžić bez komentara
– Zaposlenici su najvažniji resurs, stoga su njihova prava i zadovoljstvo za Upravu od prioritetnog značenja, što se demonstrira ispunjavanjem svih obveza prema našim radnicima.
Uprava je otvorena za komunikaciju sa svojim zaposlenicima bez iznimke i s jednakom pažnjom pristupa svim njihovim upitima, komentarima, pa i pritužbama, neovisno o tome radi li se o osnovanim i argumentiranim ili pak o anonimnim i zlonamjernim optužbama.
Unutar tvrtke postoji opunomoćenica za rješavanje pritužbi vezanih uz zaštitu dostojanstva radnika, te se svaka pritužba ozbiljno razmatra i na nju adekvatno reagira – poručili su iz Službe za odnose s javnošću “Sunčanog Hvara”.
Mirko Crnčević